• Posted by : Unknown Wednesday, September 19, 2012

    Memo is very important to us, because it will remind us about something that we should do. In this busy world, people have a lot of things to do and this memo will help us. For example : you have to write an email to your friend tomorrow, in order to remember this, write this activity in your memo and then check it in the next day. You won't forget it..
    (Memo sangat penting bagi kita, karena itu akan mengingatkan kita mengenai apa yang harus dilakukan. Dalam dunia yang sibuk ini, orang memiliki aktivitas yang bergunung dan memo akan sangat membantu. Sebagai contoh : anda harus menulis email kepada teman anda besok, untuk mengingat ini, tulislah kegiatan ini di memo anda dan kemudian cek di keesokan harinya. Anda tidak akan lupa)

    I am trying to show you how to make note/memo in Samsung Young Android. This step is very easy and you will get a lot of benefit from this.
    (Saya akan mencoba memberikan cara untuk membuat memo pada Samsung Y Android. Langkahnya sangatlah mudah dan anda akan mendapatkan banyak manfaat dari ini)


    picture 1
    Open menu and find "memo aplication" (picture 1). Touch that application and then you will see picture 2 below.
    (Buka menu dan cari "aplikasi memo" (picture 1). Sentuh aplikasi memo dan kita akan melihat picture 2 seperti dibawah)

    picture 2
    Then press the botton in the red circle "make memo". (Tekan tombol dalam lingkaran merah "membuat memo")

    Type your note/memo and save it. When you want to open your memo, go to menu and find memo application, open it, and you will see your note there. Thank you..
    (Ketik catatan anda dan simpan. Ketika ingin membuka catatan anda kembali, buka menu =>cari palikasi memo=> buka aplikasi tersebut dan anda akan melihat catatan kita ada disana. Nah, sekian dan terima kasih)

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © - Semua Ada Berita

    Semua Ada Berita - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan